Wednesday, September 22, 2010

sms raya vs. kad raya

Setiap kali hari raya berkunjung, pasti macam perkara yang menjengah pemikiran. Ada yang fikir pasal baju raya, pasal isu nak balik kampung, nak sediakan duit raya dan KAD RAYA.

Dulu kad raya pasti akan dicari seawal minggu ke3 ramadhan lagi. Nak cari yang cantik, yang kreatif, siap yang ada lagu untuk rakan,bos,keluarga dan sudah tentunya untuk yang tersayang. Beli awal supaya dapat pos awal. Jika lambat, maknanya lepas raya baru dapat kad tersebut.

Tapi itu dulu,sekarang lain. Zaman millenium,zaman teknologi. Sekarang, pakai sms raya. Lebih mudah dan lebih jimat. Mudah nak hantar,jimat kosnya. Yela,paling cikai pun 10sen jek 1sms. Lagi-lagi kalo yang jenis pelupa ni,malam-malam raya masih sempat lagi nak hantar. (saya hantar pas raya..sbb selalu terlupa..hehe)

Cuma,pada saya jika diberi pilihan antara sms raya atau kad raya,saya pasti pilih kad raya. Sebabnya, kad raya ada estetika tersendiri,ada nilainya. Bersifat solid dan boleh ditayangkan kat depan ruang tamu.. Hehe..ingatkan kalo dulu-dulu masa kecik-kecik pergi rumah orang beraya, rantaian kad raya adalah salah satu hiasan rumah. SMS RAYA boleh tayang ke??.. hmm..

Satu lagi, untuk membantu rakan-rakan posmen kite.. Hehe.. yela mesti diorang rindu zaman-zaman berhempas-pulas 'sort n sent' semua kad raya kite kan.

Walaupun,kad raya ni makin pupus, saya masih lagi menyokong sepenuhnya kegunaan kad raya. Majulah kad raya untuk posmen.. hehe..

Ni saya nak berkongsi antara sms kreatif yang saya terima...


sila click gambar di atas untuk membaca

kreatifkan orang zaman sekarang.. hmm.. Kepada rakan-rakan semua, saya ingin mengucapkan

'SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN'






0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger