Thursday, September 2, 2010

jika hati pandai berbicara...

andai kata hati ni pandai berbicara..pasti hati bicara emosi yang sering terpendam. Yang sering dipendam kerana takut untuk diluahkan. Sebab? Sebabnya mungkin akan ada yang tersinggung, mungkin ada yang akan menyesal atau mungkin akan ada yang terluka.

tapi jika tidak terluah, bak kata seorang pakar motivasi "jangan di simpan dalam hati,nanti makin terluka,makin sengsara".

hmm..bagaimana yek? jika hati pandai berbicara tentu banyak yang akan kecewa,sedih tapi ada juga yang akan tersipu malu dan gembira. Yela, jika yang dibacaranya adalah bicara cinta. Pasti indahkan masa tu.Tentu ramai yang berharap agar masa tidak bergerak.Kekal untuk dinikmati selama yang boleh. bak kata orang sekarang,"dalam hati ada taman.dalam taman ada bunga..."

manusia ni memang pandai menyimpan perasaan dalam hati.tapi ada juga yang cakap lepas.hehe..nasib la jika dapat kawn macam ni. tapi ada juga bagusnya.senang,tak la kita asyik berteka-teki apa yang ada dalam hati dia.

tapi pastinya,hati memang tidak akan mungkin berbicara.yang berbicara adalah kita. andai bicara dengan akal dan iman,pasti bicara kita akan memberi kebaikan dan kebahgian kepada orang sekitar kita dan diri kita sendiri.

andai dapat ku bicara terus ke hati mu...pasti kau faham maksud ku



~“ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.” (surah ar-Ra’du:28)

2 comments:

rabia-adawiah musa said...

so berkalam lah dengan blog
hehe

Mr Ariff said...

ye cik biah

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger